sâmbătă, 24 septembrie 2016

Psihologia culorilor - minighid vestimentar pentru oameni de cariera

             
                   

Culorile sunt omniprezente in viata noastra, cu toate acestea, noi constientizam prea putin motivele pentru care ne plac sau displac anumite culori. Ele reprezinta un aspect important in constructia unei imagini profesionale de succes si in transmiterea mesajelor catre cei din jurul nostru. Alegerea culorilor potrivite tenului si in concordanta cu mediul in care ne desfasuram activitatea influenteaza perceptia celorlalti fata de noi, precum si propriul sine.


Culorile in nuante inchise sunt cele mai potrivite mediului de afaceri dar este recomandat de specialisti asortarea lor cu nuante deschise, pastel.


Mecanismele din spatele recomandarilor anumitor culori in functie de culorile naturale ale fiecarei persoane sunt complicate si interesante in acelasi timp. In literatura internationala de specialitate exista nenumarate studii facute din toate punctele de vedere, inclusiv teoria feng-shui.


Mesajele transmise de culori sunt percepute subconstient, chiar daca alegerea lor si mesajul sunt transmise constient. In mediul de afaceri, si nu numai, mesajele transmise de culori sunt intarite si sustinute de materialele textile si de croielile pieselor vestimentare.


Recomandarile facute de specialisti se bazeaza pe nuante intense, pastelurile fiind folosite in cantitati mici si moderate deoarece mesajul lor este unul cald si prietenos, fara autoritate. Asadar:
Albul reprezinta ordine, curatenie, educatie, echivalentul unei minti clare, ordonate si antrenate.
Negrul este elegant, solemn, puternic si dominant.
Rosul transmite curaj, aventura, senzualitate. Este recomandat celor care sustin seminarii sau tin discursuri. In spatiul de lucru  se foloseste cu masura.
Violet si Visiniu sunt culori regale si elegante, exprima grandoare si bogatie intelectuala si comportamentala si nu materiala.
Maroul reprezinta stapanire de sine, naturalete si putere. Cei care poarta aceasta culoare sunt considerati calzi si prietenosi.
Griul reprezentativ mediului de afaceri, indica inteligenta, spirit conservator, eleganta si siguranta de sine.
Albastrul indica sinceritate, liniste, stapanire de sine, incredere. In nuante inchise, este recomandat a fi purtat la interviuri, intrucat bleumarinul este asociat cu loialitatea si increderea.
Verdele este asociat cu sentimentul de liniste, siguranta si relaxare.
Portocaliul este recomandat in doze mici, deoarece este puternic, exotic, cald.
Galbenul introdus cu masura, reprezinta veselie.
Rozul creeaza sentimentul de calm, cordialitate, sinceritate. Poate parea paradoxal, dar barbatii care poarta aceasta culoare sunt siguri de ei si de masculinitatea lor.
Sfat: cand doriti sa folositi o anumita culoare si sunteti nesiguri de mesajul transmis, faceti analogie cu natura si cu varietatea de sentimente, gusturi si impresii pe care aceasta vi le transmite.
 

 Extras: Succesul detaliilor  - Mihaela Berciu
             Tinuta pentru succes - Mihaela Berciu
sursa foto
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu